• Grey LinkedIn Icon
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube

Copyright © 2019 Design Your Life – Minden jog fenntartva

  • Bálint Vojnits

A kommunikációs tölcsér allegóriája a halászat


Hogy kell működtetni a kommunikációs tölcsért?

Erről több helyen ovashatsz, tanulhatsz. Gondoltam, most elmondom másként.


A kommunikációs tölcsért úgy kell elképzelni mint a halászatot. A halász kimegy a tengerre és kitalálja, hogy mire fog vadászni. A halász persze jól ismeri a halat amire vadászik, tudja hogy a kiszemelt halfaj milyen csalit szeret és milyet nem. Azt is tudja, hogy a hínáros mellett találja meg inkább, mint a nyílt vízen. Ezen kívül, azt is tudja, hogy a fél évvel ezelőtt telepített argentín piraniák túl vannak a szaporodási időszakon. Vagyis adat alapon, tapasztalati és tanult információk alapján, tudatosan megtervezi az egész halászatot. Kievez a nyílt víz megfelelő helyére, elfoglalja a helyét és kiveti a hálóját, benne a különböző csalikkal és csapdákkal.


Másnap visszamegy, beszedi a hálót és látja, hogy van köztük jó kövér piranja, az mehet egyből a grillre, és vannak kisebbek, amik még nem értek meg arra, hogy kihalássza, ezért elkezdi őket etetni, friss áramlatban tartja őket, és mindent meg tesz azért, hogy jól érezzék magukat, hogy minél hamarabb a grillre kerülhessenek. Azokat a halakat, amik nem ehetők, vissszadobja. Másnap kimegy a tengerre és ismét kiveti a hálóját. Ezúttal talán más hallra, más csalival, máshol halászik, de ugyanezt teszi.

0 megtekintés