• Grey LinkedIn Icon
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube

Copyright © 2019 Design Your Life – Minden jog fenntartva

  • Bálint Vojnits

Hogy kerülhet 2020-ban a cikked, videód a Google kereső első helyére?

Frissítve: 2019. nov 13.


Ahhoz, hogy a saját tartalmaid a Google keresők elején jenenjenek meg úgy, hogy nem fizetsz érte (vagyis organikusan), ahhoz olyan tartalmakat kell gyártanod, amit a Google a lejobbként értékel.


A Google egy olyan óriási öntanuló gépezet, ami az emberek videói, fényképei és szövegei mögött lévő digitális kódokat olvassa le és hasonlítja össze. Ezek alapján rangsorolja be a te tartalmaidat is a keresőjébe.


Ezért nincs mese, azt amit online közölni akarsz, le kell tudni fordítani a digitális kódok nyelvére, hogy a google robot is megértse.

Ezt a folyamatot nevezzük kódolt, vagy adatvezérelt tartalomgyártásnak.


Az adatvezérelt tartalomgyártásnak ma már szerencsére jól behatárolható keretrendszere és eszköztára van, vagyis tudjuk, hogy a Google hol, mikor és milyen kódokat értelmez.


Adatvezérelt tartalomgyártás

Amikor egy blogcikket írsz, vagy egy fényképet rögzítesz, videókat készítesz és azokat feltolod a yotubera, az instára, a facebookra és egyéb más helyekre, a következő szempontokat kell figyelembe venned:


1. Hozzáférhetőség

Az első az általad készített anyag hozzáférhetősége. Angolul Accessibility.

Vagyis, hogy mennyire könnyedén, gördülékenyen és hibamentesen tudja a Google a weboldaladat pásztázni és a kódokat a tartalmak mögül kiolvasni. Ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen a weboldalad struktúrája és tartalmi felépítése.


2. Relevancia

A második a relevancia, angolul Relevancy - Vagyis, hogy a látogatók számára mennyire releváns az általad készített blogcikk, videó, fénykép a weboldaladon? Ha a google azt látja, hogy egy weboldalra sokan látogatnak mondjuk egy meggyőző reklám miatt, de utána a látogatók nem maradnak ott, nem osztják meg egymással, nem likeolják, inkább elhagyják a weboldalt, akkor a Google joggal vonja le azt a következtetést, hogy a tartalmad nem releváns az olvasóid számára. Ezért keres egy másikat, egy jobbat, olyat amit relevánsabbnak lát, és azt ajánlja inkább a látogatóknak.


3. Befolyás

A harmadik a tartalmad befolyása, angolul Authority. A Google az alapján dönti el, hogy mennyire vagy befolyásos a neten, hogy hányan és kik hivatkoznak a te blogcikkedre, fényképedre, vagy videóidra? A képlet egyszerű. Minél többen linkelnek hozzád a te témában, a Google szemében annál értékesebb vagy.


Ezek az adatvezérelt tartalomgyártás szempontjai.

Ha jól csinálod, az erdmény:A Google kereső első helye.


Ha szívesen olvasnál, vagy hallgatnál engem máskor is, akkor e-mailben értesítelek a legfrissebb blogjaimról. Ok?

RENDBEN




2 megtekintés