• Bálint Vojnits

Milyen egy adatvezérelt online stratégia?

Frissítve: 2019. nov 13.

Ha online vállalkozás indításán gondolkodsz, csinálj adatvezérelt online stratégiát.




Videó szöveg:


Az online térben alapvetően két lehetőség közül választhatsz:


1. Lököd folyamatosan a tartalmat, amit gondolsz, intuitív módon

Mindent kiírsz magadból, elmondasz videón amit gondolsz és azokat közzéteszed. Akinek tetszik, vagy éppen nem tetszik követni fog téged és reagálni fog rá, a legtöbbeket azonban nem is igazán érdekli az amiről írsz, vagy beszélsz és lemorzsolódnak.


Aztán ezt ismétled amilyen gyakran csak tudod és mindig lesz olyan, akinek az érdeklődését felkelted és követni fog; és így persze valamennyit folyamatosan nő a nézettséged, hallgatottságod. De vajon milyen gyorsan és meddig tart?


A gond az, hogy túl nagy a lemorzsolódás aránya, vagyis 100 emberből úgy 90-en azt gondolják, hogy nem hozzájuk szólsz hanem máshoz, nem nekik üzensz, ezért nem követnek téged. Vagyis a befektetett energia, idő és pénz, amit a tartalomgyártásba és utána a tartalom megosztásba, esetleg még reklámba is teszel, nem hoz elég jó megtérülést, mert ez így nem elég hatékony.


A kihívás

A kihívás az, hogyan lehet ezt a lemorzsolódást drasztikusan csökkenteni és hogyan tudod az érdeklődést fenn taratani? Hogy lehet odáig eljutni, hogy legalább minden harmadik ember, akit online elérsz, az kezdjen el követni téged, esetleg adjon magáról információt, majd szavazzon neked bizalmat és végül tegye azt, amit szeretnél: vegye a fáradtságot és olvasson el valamit, valamit amit te írtál, nézzen meg egy videót amit te készítettél, hallgasson meg a hanganyagod, amit feltöltöttél, válaszoljon a kérdéseidre, vagy akár vegyen tőled valamit, sőt csatlakozzon hozzád és legyen a csapattársad.


Ez úgy tud megvalósulni, hogy az intuitív folyamatok helyett, saját online stratégiákat és folyamatokat dolgozol ki, és azt meg is valósítod.


2. Vagyis első lépésben megtervezed az egész online kommunikációt.

Végeredményül mindig fogod tudni, hogy mi a cél, azt miért érted el, vagy miért nem érted el, fogod tudni, hogy min kell javítani, változtatni, legfőképp azt, hogy a célcsoportod mit kedvel és mit nem, mikor és mit kell tenni ahhoz, hogy a konverziós arány legalább 40%-os legyen, vagyis minden 100 emberből legalább 40 előbb, vagy utóbb a vevőd, utána meg a csapattársad legyen.

Egyszerűen azért, mert az óriási az online zaj, nagyon sok üzenettel, ingerrel találkoznak az emberek, amit valahogy le kell reagálniuk, vagy így vagy úgy, ami az ő figyelmüket és energiáikat mindenképpen leköti, ahelyett, hogy éppen rád figyelnének.


A figyelem

Ma a legértékesebb valuta a figyelem. A figyelem az, amiért az online térben legelőször meg kell harcolnod nap mint nap, hogy rád figyeljenek. A figyelem az, amit vagy reklámokkal igyekszünk megvásárolni, vagy jobb esetben az általunk készített tartalommal ingyen elérni. Amikor a figyelmet nem reklámmal érjük el, hogy valaki elolvas tőlünk valamit, megnéz valamit, hanem azért mert te csináltál valami olyat, az már önmagában felkelti az érdeklődést, azt organikus találatnak, organikus online forgalomnak nevezzük. A cél mindenképp az kell, hogy legyen, hogy minél több organikus fogalmat terelj az általad készített tartalmakra és inkább ne fizess érte. Ezt nem igazán kell indokolni, ugye? A kihívás tehát az, hogy olyan figyelmet kapjunk, ami a fizetett reklámok és más organikus tartalmak helyett a miénkre irányul.

A feladat

Leegyszerűsítve a feladat az, hogy a minél több ember mobil készülékének az első oldalára kerülj. Amikor valaki a kezébe veszi a telefont azzal a céllal, hogy egy problémára, vagy kihívásra választ találjon, vagy akár csak azért, hogy szórakozzon, akkor azt a gombot, azt az ikont nyomja meg a készüléken, ami mögött a te tartalmad van. Legyen az egy blogod, a Facebookon közzétett posztod, az instán bemutatott fényépeid, a youtube-on megtalálható videóid. Na, erre kell stratégiát építeni és azt megvalósítani.

Persze, a stratégia alkotás, a tervezés is önmagában időigényes, viszont cserébe a hatékonyságod olyan mértékben javul, ami busásan megtéríti a tervezésbe fektetett idődet és energiádat.



Ha szívesen olvasnál, vagy hallgatnál engem máskor is, akkor e-mailben értesítelek a legfrissebb blogjaimról. Ok?

RENDBEN

6 megtekintés

Vojnits Bálint

Adatvezérelt digitális növekedés

Copyright © 2019 Design Your Life – Minden jog fenntartva