Készíts örökzöld tartalmakat

Örökzöld tartalomtípusok

A tananyag tartalmát a számok melletti címekre kattintva éred el

Esettanulmányok


Az esettanulmányok nevében is benne van, hogy egy esetet dolgoznak fel, miközben bemutatják az eset miden részletét. Az esettanulmány mintaként szolgál arra, hogy ha ilyen, vagy ehhez hasonló eset újra felmerül, akkor mire lehet számítani, hogyan kell eljárni, mit kell tenni. Ezért, amikor egy esettanulmányt írsz, olyan témát válassz, ami nem csak rövid, hanem közép és hosszú távon is releváns marad. Ez a biztosíték arra, hogy időben később is érdekes és hasznos lesz az olvasók számára az, amit a cikkben találnak. Esettanulmány példák:




Valaminek a története


Valaminek egy története azért örökzöld, mert a múlt nem változik. Ha az olvasóid számára ez a történet relváns, akkor érdekes lesz a számukra és mindenki más számára, aki a termék/szolgáltatás, vagy a cég története felől érdeklődik, ezért sok megosztásra lehet számítani. Egy történeti bemutatást meg lehet fogni szárazabb, céges bemutatkozás vonalról is, de a történet bemutatása történhet videós formában is. Nézd meg, hogyan mutatom be a Travelution történetét három videóban.




Ellenőrzőlista, egyéb listák


Az ellenőrzőlisták felsorolások. A felsorolások az olvasót segítik abban hogy felkészüljön valamire, arra, hogy könnyebben döntést tudjon hozni, hogy leírják mi valaminek a helyes folyamata, mi a sorrend, mi az, ami feltétlenül szükséges? Ezek a listák tipikusan könnyen "fogyasztható" tartalmak és a címük is utal rájuk. Tipikus címkezdése a lista blogoknak a: 'a tíz legfontosabb dolog, amire figylej oda", vagy "kilenc lépés a sikerhez", vagy "a legfontosabb amit ne hagyj otthon utazás előtt"..... Ezeket a posztokat meg lehet írni pusztán egy listaként, vagy akár bővített formában is. Példa:




Termékösszehasonlítások


Termékeket/szolgáltatást sok féle módon össze lehet hasonlítani. Az összehasonlítás írásakor kezd azzal, hogy leírod a módszertant, vagyis azt, hogy milyen módszerrel csinálod az összehasonlítást. Az összehasonlításnak mérhetőnek kell lennie, vagyis amit összehasonlítasz, azt ugyanabban a helyzetben, fényviszonyok között, ugyanabban a környezetben, ugyanolyan körülmények között végezd el. Ettől lesz hiteles az összehasonlítás eredménye.

Az összehasonlító blogok tipikusan a kommunikációs tölcsérünk aljára kerül, vagyis azoknak szól, akik már eldöntötték, hogy valami hasonlót vásárolnak, mint amit összehasonlítasz, csak még nem dötötték el, hogy melyiket. Ha az összehasonlításod jól sikerül, és valóban a te megoldásod, a te terméked/szolgáltatásod jobb mint a többi, akkor annak az összehasonlítással adhatsz egy objektív érvet arra, hogy azt válasszák mások is.

Jó összrehasonlító blog egy 30 szemüveget összehasonlító poszt. Itt kvázi vaktesztnek vetették alá a kiválasztott szemüvegeket és megnézték, hogy melyik szemüvegben hogy néz ki a világ: A blogot termék képekkel és látványképekkel is illusztrálták. Vagyis az eredményét mi magunk is láthatjuk.




Ajánlott könyvek, olvasmányok


Ha egy összetettebb témát választottál, olyat, amihez érdemes hozzáolvasni, akkor tedd meg te is és ajánld azt, ami neked is bejött. Ezzel tudod edukálni az olvasóidat és bizalmat is nyersz az ajánlással. Nem beszélve arról, hogy cserébe könnyen mások is vissza ajánlanak téged. Vagyis ha horgászbotokat árulsz online a horgászoknak, akkor nyugodtan ajánlhatsz könyvet a legjobb halastavakról, vagy arról, hogy hogyan készüljünk fel egy-egy típusú hal kifogására. Pl. http://www.onlinesikertitkok.hu/top-12-legjobb-konyv-online-vallalkozoknak-2012/




Tippek és trükkök


A tippekkel és trükkök azonnal alkalmazható tudást adnak az olvasók kezébe. Ez tesz hitelessé és értékessé téged. Tipikus tippeket és trükköket tartalmazó tartalom egy -e book, mint ez is itt.

Ha te terméket árulsz és nem szolgáltatást, akkor tippeket és trükköket írhatsz a termék tisztításával, karbantartásával kapcsolatban, amit a felhasználók nyilván értékelni fognak.




Fogalmak és rövidítések


A fogalmak és rövidítések úgy tudnak örökzöldek lenni, ha te vagy az első, aki azokat abban a formában megfogalmazza. Ezek a típusú tartalmak mind elkötelezettséget hoznak a kommunikációs tölcsér tetjén és közepén azzal, hogy a potenciális vásárlóknak megkönnyíted valaminek a megértését. Főleg egy-egy szakterület, vagy új, innovatív termékek, szolgáltatások esetén érdemes ilyen tartalmat csinálni. Ilyen példa




Ismert problémák megoldása


Tipikusan ilyen tartalom lenne az, ha például arról írna valaki, hogy "Hogyan védekezzünk az idén a szúnyogok ellen Balaton északi partján." Ez a taralom már a címében is hordozza azt, hogy mi a probléma, amire megoldást ad. Aki a nyarat a Balaton északi részén tölti, valószínű, hogy elolvassa.




Sikertörténetek


A sikersztorik azért hálás témák, mert a tartalom inspiráló és pozitív hangvételű. És ezeket nem csak írásos, hanem akár videós formában is meg tudjuk jeleníteni.

Itt találsz több száz sikertörténet példavideót:




Kudarcok, tanulságok


Számomra mindig hiteles volt az, aki úgy meg tudta osztani a kudarcát, hogy abból olyan tanulságot is le tudott vonni, ami értékes mások számára.

Ilyen történetről olvashatunk itt:




Interjú celebekkel, érdekes emberekkel


Ha lehetőségünk van interjút készíteni a saját témánkban más szakértőkkel, véleményvezérekkel is, akkor ragadd meg az alkalmat. Pár gondolat is nagyon sok értéket adhat át az olvasóknak. Ami az interjú típusú tartalmak legnagyobb hozadéka, hogy azt nálad nézi meg, vagy olvassa el az interjúalanyod olvasótábora. Ennek előnyét talán nem is kell tovább ragoznom.




Előnyök és hátrányok


Szinte minden dolgonak van előnye és hátránya. A hátrány mindenképp azoknak szóljon, akik nem a célcsoportunk. Ezzel kiemelhetjük a célcsoport előnyeit. Előnyöket és hátrányokat taglaló tartalomra példa:




Infografika


Az infografika olyan tartalomtípus, ahol vizuálisan jelenítjük meg az információkat. Az agyunk úgy van összeállítva, hogy az alakzatokat könnyebben észlelünk, könnyebben raktározzuk, mint a folyamatos írást. Infografika példákat itt találsz:




Régebbi tartalmak frissítése


A Google algoritmusokat gyakran frissítik, ez pedig remek lehetőséget ad arra, hogy egy korábban megírt tartalmat rendszeresen frissíteni lehessen. A Google külön értékeli azt, ha ugyanarra a tartalomra visszatérnek régebbi olvasók, nézők. Ezt frissítéssel és azzal, hogy erről informáljuk a régebbi olvasókat könnyedén el is tudjuk érni.

Két, három havonta érdemes frissíteni régebbi tartalmakat.




Beadandó feladat a továbblépéshez






Vojnits Bálint

Adatvezérelt digitális növekedés

Copyright © 2019 Design Your Life – Minden jog fenntartva