A tananyag tartalmát a számok melletti címekre kattintva éred el
A kommunikációs tölcsér digitális csatornái
Minden kommunikációs kampány egy-egy kommunikáicós tölcsér, ahol a kommunikáció elkezdődik a közösségi médiában, vizuálisan a tölcsér tetején, majd végződik a tölcsér alján a termék/szolgáltatás megvásárlásával, letöltésével, hozzászólással a saját weboldalaunkon.
A folyamat, a használt csatornák és a csatornákra gyártott tartalom attól függ, hogy mi a kommunikációs kampányunk célja.
Különböző tartalomtípusok a kommunikációs tölcsér különböző szakaszaiban
A kommunikációs tölcsér különböző szakaszaiban a látogató más és más elköteleződést kap a témáddal, az általad nyújutott megoldással, termékkel/szolgáltatással kapcsolatban. Ahhoz, hogy egy olyan ember, aki hozzád hasonlóan szívesen használná azt az információt, megoldást, amit te tudsz adni számára, meg kell, hogy győződjön először arról, hogy annak a kihívásnak, problémának, amire te megoldást adsz, van létjogosultsága.
Második lépésben ő is keresi a lehetséges megoldásokat az általad felvetett kihívásra, problémára, ebben a szakaszban információt gyűjt, tanul, figyel és érzelmileg elköteleződik amellett, aki ebben számára értéket, információt, segítséget ad.
A tölcsér alján azok vannak, akik elköteleződése a legerősebb arra, hogy a megoldást megszerzzék maguknak. A döntést meghozták róla, már ott vannak, hogy kiválasszák a számukra legjobbat.
Beadandó feladat a továbblépéshez
Nyisd meg a Google Chrome böngészőjét és írd be a Lifestyle vállalkozásod öt fő kulcsszavát/kifejezését külön-külön, majd nyomd meg az enter billentyűt.
A google kereső első oldalán található eredményeket (weboldalak linkjei) helyezd el egy kommunikációs tölcsér megfelelő szakaszaiba, próbáld meghatározni, hogy azok a tartalmak kikhez és hogyan szólnak. Ne feledd, a kulcsszavakat tartalmazó tartalmak szólhatnak a problémáról, kihívásról, és ugyanezek a kulcsszavak a probéma megoldását adó termékeket/szolgáltatásokat is bemutathatnak.
Ugyanezt ismételd meg a Youtube.com-on, ahol az oldal tetején található kereső mezőbe beírod ugyanezeket a kulcsszavakat. Hallgasd meg az első három videót és helyezd be azokat a tölcsér megfelelő szakaszába.
Ugyanezt ismételd meg a facebook.com-on, ahol az oldal tetején található kereső mezőbe beírod ugyanezeket a kulcsszavakat. Nézd meg a keresőbe beírt eredményeket úgy, hogy rákattintasz, és helyezd be azokat a linkeket is a tölcsér megfelelő szakaszába. Jelöld meg, hogy a tartalom szöveges, képes, vagy videós, esetleg szervezett esemény-e?
Ugyanezt ismételd meg az instagram.com-on, ahol az oldal tetején található kereső mezőbe beírod ugyanezeket a kulcsszavakat. Nézd meg a keresőbe beírt eredményeket úgy, hogy rákattintasz, és helyezd be azokat a linkeket is a tölcsér megfelelő szakaszába.Jelöld meg, hogy a tartalom szöveges, képes, vagy videós, esetleg szervezett esemény-e?
Ugyanezt ismételd meg linkedin.com-on, ahol az oldal tetején található kereső mezőbe beírod ugyanezeket a kulcsszavakat. Nézd meg a keresőbe beírt eredményeket úgy, hogy rákattintasz, és helyezd be azokat a linkeket is a tölcsér megfelelő szakaszába. Jelöld meg, hogy a tartalom szöveges, képes, vagy videós, esetleg szervezett esemény-e?
Kösd össze vizuálisan a különböző csatornákon lévő, ugyanahoz a weboldalhoz, vagy márkanévhez tartozó online tartalmakat.
Ha rátalálsz egy weboldalon egy problémáról, kihívásról szóló tartalomra, ugyanennek keresd meg a megfelelő párját a többi csatornákon is. Keresd meg, hogy ki és hol nyújt megoldási javaslatot a problémára, kihívásra.
Ha tartalmat találsz valamelyik csatornán egy termék/szolgáltatás leírásról, ugyanennek keresd meg a megfelelő párját a többi csatornákon is. Keresd meg, hogy hol, ki foglalkozik a problémával, kihívással.
A legtöbb esetben azzal találkozol, hogy a tölcsér kommunikáció nincs tudatosan felépítve, ezért az hiányos. A legtöbb esetben a kulcsszóhoz tartozó termék/szolgáltatás ajánlathoz jutsz hozzá leghamarabb. A prblémákról, kihívásokról blog cikkek és videók szólnak.
Végeredményül egy olyan kommunikációs tölcsért készítesz el, ahol látod a vesenytársak tartalmát.Jegyezd fel, hogy melyik szakaszban ők mit mondanak és azt, hogy milyen egyéb kulcsszavakat használnak. Ezeket az információkat gyűjtsd ki egy e
hhez hasonló excel táblába.
Ez a gyakorlat ahhoz segít hozzá, hogy elkészítsd a saját kommunikációs tölcsér stratégiádat.
A második feladat, hogy jelöld ki, a saját kommunikációs tölcséredben milyen csatornákra kell tartalmat gyártanod ahhoz, hogy versenyben legyél és elnyerd a célközönség figylemét.
A következő modulokban beszélünk arról, hogy a kommunikációs tölcsér különböző szakaszaiba milyen tartalmakat, hogyan kell elkészíteni.
Célközönség viselkedése a kommunikációs tölcséredben
A célközönség az általad készített tartalom fogyasztása közben a kommunikációs tölcsér különböző szintjeit járja be, felülről lefelé, miközben ha az általad készített tartalom jó "konvertál", akkor egyre több ember egyre jobban elköteleződik a vásárlás felé. A kommunikációs tölcsér közepén az edukációs tartalmadat fogyasztó látogatók lesznek a potenciális vásárlók, vagyis lead-ek.