Adatvezérelt online stratégia

A tananyag tartalmát a számok melletti címekre kattintva éred el

Az online stratégia


Az online térben alapvetően két lehetőség közül választhatsz: Lököd folyamatosan a tartalmat, amit gondolsz, intuitív módon, mindent kiírsz magadból, elmondasz videón amit gondolsz és azokat közzéteszed. Akinek tetszik, vagy éppen nem tetszik követni fog téged és reagálni fog rá, a legtöbbeket azonban nem is igazán érdekli az amiről írsz, vagy beszélsz és lemorzsolódnak. Aztán ezt ismétled amilyen gyakran csak tudod és mindig lesz olyan, akinek az érdeklődését felkelted és követni fog; és így persze valamennyit folyamatosan nő a nézettséged, hallgatottságod. De vajon milyen gyorsan és meddig tart? A gond az, hogy túl nagy a lemorzsolódás aránya, vagyis 100 emberből úgy 90-en azt gondolják, hogy nem hozzájuk szólsz hanem máshoz, nem nekik üzensz, ezért nem követnek téged. Vagyis a befektetett energia, idő és pénz, amit a tartalomgyártásba és utána a tartalom megosztásba, esetleg még reklámba is teszel, nem hoz elég jó megtérülést, mert ez így nem elég hatékony.
A kihívás, amivel ma foglalkozunk az, hogyan lehet ezt a lemorzsolódást drasztikusan csökkenteni és hogyan tudod az érdeklődést fenn taratani? Hogy lehet odáig eljutni, hogy legalább minden harmadik ember, akit online elérsz, az kezdjen el követni téged, esetleg adjon magáról információt, majd szavazzon neked bizalmat és végül tegye azt, amit szeretnél: vegye a fáradtságot és olvasson el valamit, valamit amit te írtál, nézzen meg egy videót amit te készítettél, hallgasson meg a hanganyagod, amit feltöltöttél, válaszoljon a kérdéseidre, vagy akár vegyen tőled valamit, sőt csatlakozzon hozzád és legyen a csapattársad.
Ez úgy tud megvalósulni, hogy az intuitív folyamatok helyett, saját online stratégiákat és folyamatokat dolgozol ki, és azt meg is valósítod. Vagyis első lépésben megtervezed az egész online kommunikációt. Végeredményül mindig fogod tudni, hogy mi a cél, azt miért érted el, vagy miért nem érted el, fogod tudni, hogy min kell javítani, változtatni, legfőképp azt, hogy a célcsoportod mit kedvel és mit nem, mikor és mit kell tenni ahhoz, hogy a konverziós arány legalább 40%-os legyen, vagyis minden 100 emberből legalább 40 előbb, vagy utóbb a vevőd, utána meg a csapattársad legyen. Egyszerűen azért, mert az óriási az online zaj, nagyon sok üzenettel, ingerrel találkoznak az emberek, amit valahogy le kell reagálniuk, vagy így vagy úgy, ami az ő figyelmüket és energiáikat mindenképpen leköti, ahelyett, hogy éppen rád figyelnének. Ma a legértékesebb valuta a figyelem. A figyelem az, amiért az online térben legelőször meg kell harcolnod nap mint nap, hogy rád figyeljenek. A figyelem az, amit vagy reklámokkal igyekszünk megvásárolni, vagy jobb esetben az általunk készített tartalommal ingyen elérni. Amikor a figyelmet nem reklámmal érjük el, hogy valaki elolvas tőlünk valamit, megnéz valamit, hanem azért mert te csináltál valami olyat, az már önmagában felkelti az érdeklődést, azt organikus találatnak, organikus online forgalomnak nevezzük. A cél mindenképp az kell, hogy legyen, hogy minél több organikus fogalmat terelj az általad készített tartalmakra és inkább ne fizess érte. Ezt nem igazán kell indokolni, ugye? A kihívás tehát az, hogy olyan figyelmet kapjunk, ami a fizetett reklámok és más organikus tartalmak helyett a miénkre irányul. Leegyszerűsítve a feladat az, hogy a minél több ember mobil készülékének az első oldalára kerülj. Amikor valaki a kezébe veszi a telefont azzal a céllal, hogy egy problémára, vagy kihívásra választ találjon, vagy akár csak azért, hogy szórakozzon, akkor azt a gombot, azt az ikont nyomja meg a készüléken, ami mögött a te tartalmad van. Legyen az egy blogod, a Facebookon közzétett posztod, az instán bemutatott fényépeid, a youtube-on megtalálható videóid. Na, erre kell stratégiát építeni és azt megvalósítani.




Kulcsszó stratégia


Yes! To add a picture follow these simple steps:

  1. Enter App Settings
  2. Click the "Manage Questions" button
  3. Click on the question you would like to attach a picture to
  4. When editing your answer, click on the picture icon and then add an image from your library




Kivel és hogyan kommunikáljunk együtt? (link stratégia)


Yes! Users can add video from YouTube or Vimeo with ease:

  1. Enter App Settings
  2. Click the "Manage Questions" button
  3. Click on the question you would like to attach a video to
  4. When editing your answer, click on the video icon and then paste the YouTube or Vimeo video URL
  5. That's it! A thumbnail of your video will appear in answer text box




A R.A.C.E. ciklus model módszertan


Egy sikeres online stratégiát 4 lépésre érdemes bontani. Ezek a lépések egymásra épülnek, sőt a lépések között vissza-vissza kell térned többször is, mire a nyerő stratégia és kivitelezési terv véglegesedik. Egy stabil online stratégia összetevői a következők: R (Research) Azonosítsd és ismerd meg a célcsoportot A (Analytics) Állíts fel egy célfüggvényt (tudatosság, elkötelezettség, konverziók) C (Core) Határozd meg az online növekedésed építő elemeit (miért, hogyan, mit) E (Exectution) Kösd össze a célokat a kommunikációs folyamat elemeivel (megvalósítás)

Az első és legfontosabb az, hogy nem terméket, vagy tartalmat kell gyártani és utána ahhoz vevőket találni, hanem pont fordítva. Fontos tanulság, hogy míg az európai befektetők az innovációt és termékfejlesztést támogatják nagy pénzekkel, úgy, hogy a befektetésnek nem felétele, hogy validálva legyen a termék piaci létjogosultsága, addig az ameriaki sales kultúrában csak olyan innovációra kapsz pénzt, amiről meg vannak győződve, hogy biztosan sok emberek kell, vagyis valódi problémára ad valódi megoldást, olyasmire, amivel elég sokan küzdenek és hajlandóak pénzt is adni érte, tehát van piacméret. Egy blogban felveted a kihívást, problémát, amivel te és mások is küzdenek, körbeírod a lehetséges megoldásokat, köztük bemutatod a tiédet is, elmondod hogy már dolgozol rajta, véleményeket és ötleteket gyűjtesz, és azoktól akiknek a te megoldásod tetszik, még előrendeléseket is tudsz felvenni. Még mielőtt egy kódot leütöttél volna, vagy a termékgyártó szerszámot a kezedbe vetted volna. Az internet a legjobb lehetőség arra, hogy azon keresztül teszteljük egy termék, vagy egy tartalom létjogosultságát még mielőtt a gyártás elkezdődik. Hogyan? Úgy, hogy az emberek, a potenciális vevők a reakcióikkal visszaigazolják azt, hogy amit nekik szánsz, arra szükségük van, vagy nincs, vagy ha igen, milyen formában?
Ez a tanulság a te esetedre lefordítva azt jelenti, hogy mielőtt elkezded a tartalmat legyártani, vagyis mielőtt a billentyűk vagy a kamera mögé ülsz, legelőször meg kell tudni fogalmaznod azt, hogy mi lesz az a konkrét kihívás, mi az a probléma, amire te akár azonnali megoldást is tudsz adni azzal, amit mondani, vagy mutatni akarsz.




Stílus, színek, hangulat, hangsúly, kreatívok





Milyen online csatornákon jelenjünk meg és hogyan?






Most már tudod a célodat, meg tudod fogalmazni a MIÉRT-et és meghatároztad a leginkább potenciális vevő profilját is, sőt a kapcsolataid között talán már van is jó néhény olyan, aki vevő lesz arra, amit a Lifestyle vállalkozásod kínál. A feladat most az, hogy ezekre építve megtervezzük a nyerő stratégiát. Méghozzá úgy, hogy az biztos növekedést eredményezzen először a felhaználószámban, és ezzel párhuzamosan az elkötelezett vevők, várárlók, partnerek számára is. Minden irányba, amerre a növekedésnek a következő fázisba kell lépnie. Pont ez a lényeg. Az, hogy mindig tudjuk, miért, hogyan és mit csinálunk, vagyis hogy mikor, hol, milyen módszerrel kell növekednünk, fejlődnünk ahhoz, hogy azzal stabilan tudjunk növkedni és bevételt termelni bármikor és bárhol vagyunk a vilgában. 

 

Azt kell belátni, hogy az egyáltalán nem triviális, hogy ezt a képességed eléred. Csak és kizárólag akkor érede el ezt az érettséget, ha a RACE ciklus módszertan szerint cselekszel. A RACE ciklus, négy lépés angol szavainak első betűjéből álló szó, a RACE az a lépéssorozat, amit ha minden esetben egymás után betartasz, úgy ahogy azt kell, akkor garantált lesz az üzleti növekedés minden egyes lépésed után. Ez a kulcsa a hosszútávú növekedésnek. Ez a növekedési módszertan a kulcsa annak, hogy te bármikor, bárhonnan bevételt tudj termelni. A RACE ciklus négy szó kezdőbetűjéből összerakható angol szó jelentése amúgy VERSENY.

 

A RACE ciklus a következő négy lépést kapcsolja össze egy ciklusba. Az első a Research, vagyis a kutatás, a második az Analytics, vagyis elemzés, a harmadik a Core, vagyis a vállalkozásod magja, ami az Execution, vagyis a megvalósítás. Ezt a négy alkotóelemet egy végtelen jelen vizualizáltam, ami ennek a lépéssorozatnak az ismételhetőségére utal. Ettől lesz a négy lépés ciklikus, vagyis vissza-vissza térő. Mert mindig ugyanezek a lépések zajlanak le minden olyan estben, amikor valami újat csinálnunk, az érettség és a fejlődés minden fokán.

 

Ennek a modulnak a végére érteni fogod és el fogod sajátítani a RACE növekedési ciklus modell működését.

Vojnits Bálint

Adatvezérelt digitális növekedés

Copyright © 2019 Design Your Life – Minden jog fenntartva